torsdag 29 mars 2012

Bakgrund

 Min fru har länge velat gå den så klassiska pilgrimsleden mellan Saint-Jean-Pied-de Port på den franska sidan av pyrenéerna till Roncesvalles på den spanska sidan och sedan ytterligare 74 mil till Santiago de Compostela.
I ett svagt ögonblick gick jag med på detta, och inte nog med det. Jag sa att vi lika bra kunde gå från Stockholm! Ja, det kan vi väl absolut sa min fru då (som är finska med sådan där SISU som ni kanske har hört talas om).

Efter att vi tagit beslutet att gå ända ner till Spanien, har många sagt till mig att vi är tokiga som kommer på sådana knasiga ideér. Men ju längre tiden går har vi förstått att vi fattat rätt beslut och många äro avundsjuka på att vi i dagens jäktiga samhälle,  där tid har blivit en lyxvara kan göra detta underbara med att varva ner för en promenad (ganska lång dock).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar