lördag 1 juni 2013

Dag 76

1 juni! Enligt de beräkningar som gjordes på planeringstadiet skall vi vara på gränsen mot Frankrike om en månad. Ja, kanske blir det så, och att vi är i pilgrimstaden Reims den 6 juli. Idag tog vi farväl av Idingshof som har varit mycket bra! Igår provade jag kalvlevern, mums!
1,5 mil vandring mot Osnabrück och hotel Obermeyer någon kilometer norr pm centrum. Döm om vår förvåning när vi ringde på ringklockan för hotellet och den öppnades av en full tysk! Men vi blev insläppta och väl inne fanns en pub där det satt lite fulla ( men trevliga) andra ägare. De undrade vad vi ville och vi talade om vår bokning medan de yrade runt i baren. Men allt ordnade sig, vi fick ett helt okej rum och förhoppningsvis frukost klockan 7. Blev lite förvånad att det finns askfat på rummet, trodde det inte var okej längre, men det gäller att ta seden dit man kommer. -Får jag en cig Tarja! Okej, men lite godis då!
















2 kommentarer:

  1. Angående kortspel, är det Skitgubbe eller Chicago som gäller ??
    Vill minnas att du inte var speciellt stabil i någon av dom, förutom Lennart Wiklund då !!

    //LeffeLut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Leffe!
      Nu har du börjat tappa minnet också!
      Kommer du inte ihåg att jag vann alla dina mässpengar när vi spelade poker!
      Nej jag skojar bara (tror jag)
      Ha det gott!

      Radera