tisdag 6 november 2012

Malagas brottsplats

Det är väl cirka 3 mil till Malaga från Fuengirola. Vi gick under dagen mer än 2 mil, men till Malaga tog vi C1, pendeltåget. Det tog 40 minuter och var helt okej. Väl framme kände jag mig redan hemma, trots att det var 7 år sedan Tarja och jag läste Spanska på Malaga Instituto. Tarja fick ju tillbringa mer än en vecka på sjukhus för bruten fotled, och jag besökte henne varje dag och då fick jag vandra genom stan, så jag tog täten och vi gick till skolan så hon fick se den fina trappan där hon ramlade. Vi gick vidare mot en restaurang vid havet (utan meny på alla språk!). Vi åt goda musslor och grillad fisk! Otroligt gott och enkelt. Sedan vandrade vi vidare mot Picassomuseet. Det var stängt så vi får åka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar