torsdag 21 mars 2013

Dag 4

Framme vid Spelarhotellet vid Vagnhärad. Tusan också, jag trodde ju att det fanns enarmade banditer och andra spel! Men det visade sig vara fotboll. Ja, ja men vilket välkomnande!
Den mycket trevliga Leif Stolt tog emot och visade oss runt. Tråkigare var det på den så kallade Utflyktsvägen som tog oss hit till Vagnhärad. Inte en rastplats så långt ögat nådde! Men framme vid Möbelhaus fick vi vila och ägaren tog emot oss med oppna armar.
Nu sitter vi på lokala Pizzerian och väntar på en fet härlig pizza!
Inga skavsår idag heller! Konstigt tycker jag. Idag lös också solen så vackert. Snart är det vår!
Kommer ni hit så missa inte det Kungliga väntrummet i stationshuset och en vandring i miljön kring Hedebyborna!







6 kommentarer:

  1. Där gick tåget ni åkte med, inte konstigt det inte blir några skavsår! Vad har ni för bevis att ni kommer gående????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man borde kanske köpa vingar för pengarna, som en liten Skata i Landskrona. Då skulle man ju kunna flyga ut över ängarna!

      Radera
  2. Kära broder och svägerska, jag önskar er lycka till på vandringen.
    Synd bara att ni inte vill ha nån kontakt med mig! Jag har inte förtjänat att bli behandlad som luft. Jag är din syster Birger, tänk på det! Dessutom världens snällaste;))
    Dagens citat:
    Som man själv vill bli behandlad, behandlar man andra!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni är vid gott mod. Om ni hade vetat att det hade varit bra före ute. Skulle ni då valt att börja expeditionen med att "Gå på tur"?
    Bra komposition av bilder och text.
    En annan undran hur går det med matlagningen efter vägen?
    Att det är snart vår som ni skriver det lär nog dröja ett tag till. Jag tror att ni kommer att möta den riktiga våren när ni passerar den södra gränsen av Småland alt när ni lämnar landet. Jag hoppas att jag har fel.
    Men det går mot ljusare tider.
    GMY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Mike!
      Ja, vi kunde kanske ha tagit på oss ett par Vita Blixten! Nej tack, bättre att gå. Skönt att vi går mig ljusare tider. Vad gäller maten så har jag torkat diverse produkter som jag packat i 2- personers portioner, har ett Prinuskök modell multifuil som jag både kan elda med gas och bensin. Lite skilnad från de gamla Triangiaköken. 1 liter kokar jag upp på 1 minut!
      Men satsar på att äta på restauranger om det finns.
      Ha det så gott och tack för lovorden!
      Birger

      Radera