tisdag 26 mars 2013

Dag 9

Vi vaknade sent idag! Ingen brådska, Cindy lagade frukost som skulle vara klar 09.00. Därför kunde vi vila ut länge. Cindy hade lagat en underbar frukost, stort tack! Hon var tvungen att åka till sitt arbete vid Skavsta flygplats, så vi hade hela huset för oss själva. Hon vill sälja det, och flytta till Nyköping på grund av att dottern flyttat ut. Sök på Ålberga på Blocket så jan ni se var vi bott. Klockan 12 lämnade vi och vandrade mot Stavsjö. Vi passerade Kila kyrka som är känd som E-fyrans smycke. Vi hittade ett ställe med höbalar där vi vilade en lång stund. Vi skulle ju inte vandra mer än 1.2 mil idag. Det blir mer i morgon. Väl framme vid Stavsjö vandrarhem mötte oss holländaren Nico Johan Schipper som hade mycket att berätta. Vi fick ett bra rum och kunde vila upp oss inför vandringen till Norrköping.








3 kommentarer:

  1. Hej på er,skall bli kul att följa er under eran färd mot södern. Ta det lugnt och ha det gott.
    Erik Kogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå på dig Erik!
      Kul att höra ifrån dig. Du är väl pensionär nu för tiden? Själv har jag valt att vara ledig i år för att göra den här knäppa resan. Fick förslaget att skaffa en åsna som skulle bära vår packning, inte så dum ide. I morgon väntar en lång vandring till Norrköping.
      Ha det så jättebra!
      Birger

      Radera
  2. Ni är fantastiska.
    Jag kommer väl i håg när jag genomförde soldatprovet jag har för mig att det var mitten av 70-talet om jag inte miss miner mig var det ca 3,5 mil och efter det hade man ont i hela kroppen de närmaste dagarna/veckor.
    Och ni går nästan varje dag den sträckan utan större problem vad det framgår av er "rese skildring" dagbok.
    Ni är verkliga pilgrimer i ordets rätta bemärkelse.
    GMY

    SvaraRadera