fredag 8 mars 2013

Magsjuka på världsbäst restaurang

Ja, då har det hänt igen! Magsjuka på ännu en restaurang har gett sina gäster något otrevligt. Maten på världens bästa restaurang Noma i Köpenhamn är säkert underbar, synd att 63 av gästerna var tvungen att kräka upp den på grund av ”Roskildesjuka”,
Det var visst en i personalen som var sjuk. Det är oerhört viktigt att hålla god hygien på en restaurang som vill kalla sig världens bästa, och som har två Michelin-stjärnor  måste hålla bättre kontroll!


Inte nog med detta. Ett kryssningsfartyg i Karibien har ännu en gång drabbats. 100 personer magsjuka!
 

2 kommentarer:

  1. Kommer du ihåg när jag fick in lufttorkad skinka var vid jag påpekade.
    Inte någon rå mat här!
    "På SVENSKA"
    Det var tider som är förpassade till historien.
    Men jag var bland de får som inte blev magsjuk.
    Den restaurangen fick efter den dagen en Mike stjärna.
    Nu förstår du vilken Mike är?
    Och framgent kommer jag att följa era vidare öden, strapatser mot sydliga nejder.
    GMY

    SvaraRadera
  2. Hallå Mike!

    Jo det var tider det. Portugal skall vi dock inte besöka på vår vandring. Jag blev faktiskt inte heller magsjuk! Hoppas att du lagar dig något riktigt kryddstarkt med mycket vitlök till middag! Själv blir det lite ostron och andra skaldjur, mums!!
    Ha det så gott. Tarja hälsar!

    SvaraRadera