söndag 31 mars 2013

Dag 14

Klockan skulle sättas fram en timme, hoppas att de flesta kommit ihåg detta!
Därför var klockan 09.45 när vi började vandra mot Skänninge och Stadshotellet. Det skulle vara stängt, men jag hade fått dörrkod och nyckel skulle sitta i dörren till rum 5. På vägen dit stannade vid en Preemmack, där föreståndaren sa att det bara gick att tanka bilar. Han berättade också att vi hade tur för normalt blåser det 350 dagar per år, de övriga 15 är det storm. Efter vilan vandrade vi vidare, blev nästan påkörd av en tjej som pratade i mobilen. Tarja blev rädd, men jag klarade mig trots allt.
Vi passerade även ett hus som var dekorerat med all sköns bråte, var tvunget att ta kort, även ett hus där jag inte trodde att någon bodde på grund av mycket smutsiga fönster, men där bodde visst en kille.
Tarja såg en tussilago som jag skulle ta kort på, årets första påpekade hon.
Nu befinner vi oss på Stadshotellet, trevligt och skönt. I morgon blir det Vadstena.
Mina fötter blir ju varmare än Tarjas (230 grader) så det har blivit skavsår, skall prova vandringsskorna i morgon. Endast 1,5 mil till Vadstena, därför vågar jag prova, de som kan, menar att man skall ha kängor på.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar