måndag 20 augusti 2012

Badkruka

Pratade med "Skatan" igår. Hon heter egentligen något annat, men det kan vara det samma. Vi pratade om ditten och datten ( några andra), men även om svalkande bad i sommarhettan. Nu tycket inte jag att det är speciellt varmt, och vattentemperaturen skall över 25 grader om jag skall bada. Är väl något av en badkruka. Men Skatan älskar att bada, från islossning tills det fryser på igen.


Hur någon kan tycka om att bada när vattentemperaturen understiger 20 grader kan jag ju inte förstå! Man måste nog vara lite......... för att bada då. Men strax skall jag bada i alla fall. Det blir i 27-30 grader varmt vatten i Nådendal. Det blir skönt. Ingen risk för maneter, tång eller annan småfisk  som vi alla vet att skator tycker om.
Här kommer lite information till eder alla! Har ni svårt att läsa texten så står det att "Ibland är det bra att vara badkruka, till exempel när vattentemperaturen understiger 25 grader"



Själv tar jag en het dusch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar