fredag 24 maj 2013

Dag 68

Det händer mycket i Stockholm just nu! Tråkigt.
Men det händer mycket här i Bremen också! Tarja har hittat en skomakare som skall fixa hennes kängor, jag väntar lite med mina. Däremot hittade jag ett par lätta regnbyxor. Ponchon räcker bara till låren, så nu kan det regna! Fortfarande har jag från armbågarna ner inte skydd, men det får väl vara. Kanske regnar det inte varje dag.
Bremen är en grön din stad och torget säljer både grönsaker, kött & chark, fisk, blommor mat med mera! Inte alls som kassa Hötorget!
Och jag hittade ett perfekt exempel på fiskbutik! Från färsk fisk till lagade rätter, fullsatt var det också!
Tyvärr har jag inte hittat kartor för Garmin 450, och papperskartor är tunga! Just nu har vi inget behov, men i Frankrike tror jag det behövs.
Nu har vi vilat lite och jag vann över Tarja i pokerspel!
Klockan 5 är hennes kängor klara, sedan skall det förberedas för morgondagen. Har bokat boende till Oberhousen.

















2 kommentarer:

  1. Hej mina IDOLER !

    Ja det går bra på Bränneriet har fått bokningar för nästan 75.000 nu :) jag är så glad för det :) men av alla gäster kommer ni att vara mina favoriter..
    Roligt att Tarjas skor är under kontroll, fisk butik låter trevligt :) jag vill ha en liten fiskrökeri på brunstorp mitt senast galna ide sen en tid tillbaka.. Tusen kramar till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå!
      Jag visste att det skulle gå bra för dig! Närhetern till Vättern gör det perfekt för ett rökeri! Men det finns ju också kött att röka och lufttorka. Alla skall ha Parma/Serrano när vi har bra produkter även i Sverige.
      Men det bästa vore om du tog tag i Bränneri och gör eget kryddat brännvin! Stället har ju fina anor!
      Många kramar från oss båda!

      Radera