onsdag 18 april 2012

El Camino

Den del på vandringen som sker i Spanien kallas El Camino. Nu har jag hittat något som är bättre än den åsna som jag ansåg skulle passa på vår vandring. Vad kan passa bättre på den 80 mil långa resan genom Spanien än ledens namne, nämligen Chevrolet El Camino, en tvåsits Amerikanare med stort flak där all packning får plats! Vi såg en sådan idag hos en bilhandlare i Hammarby. 1968 års modell.
Tarja tyckte min idé var dålig, vi har ju köpt dyra kängor som vi måste slita ut. Jaha, får väl fundera ut något bättre.



Vi gick förresten en lång runda idag med våra fantastiska kängor som är så sköna. Vi fick ett bra tips av Anna som jobbar på Naturkompaniets butik på Hantverkargatan, nämligen att vi vid varje stopp skall lufta fötterna, och skifta strumpor (inte med varandra). Mycket bra råd. Tack för det Anna!

                                                     Idag var det bara jag som tog av mig kängorna!

                                                  Finns det andra som har lika bra råd skulle vi vara tacksamma.

Det är många från vårt vackra grannland Danmark som läser bloggen, och till dessa vill jag säga:

                                                  Spise godt, drikke godt, og kramme hinanden!

4 kommentarer:

  1. Ett skivtips till vandringen då: El Camino av the Black Keys

    SvaraRadera
  2. Ett till tips om man ska spara pengar är att inte köpa Chevan, 5,7 liters V8 är inte det billigaste alternativet men det är ett djävla riv kärran. Kull att få följa er. //Din säljare David ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tarja tränar ju så mycket nu att hon nog kan bära min packning också. Kommer bara att bära på ölen! Och det blir i alla fall 5,7 liter.

      Radera