måndag 16 april 2012

Njut av livet

I dagens samhälle är det lätt att glömma bort att njuta av livet! Behöver vi allt vi köper? Jag tänker på alla som köper ny mobiltelefon, tv, dator och så vidare för att det lanserats en ny modell, måste ha de senaste!

En trevlig snickare "Jövve" sa för ett år sedan att det viktigaste och dyrbaraste för honom var TID. han jobbade mycket under en kort tid för att ta ledigt en längre tid. Smart kille!

Många har också en dålig självkänsla och tror inte att de klarar att göra vissa saker i sitt liv. Själv har jag en stark övertygelse på min egen förmåga, och att jag kan åstadskomma det jag vill i livet. Det är också därför som jag har tagit beslutet om att vandra. De flesta planerar säkert att göra mycket "SEN" när man blir pensionär. Men vem säger att vi lever då? Så passa på att göra det där som du tänker göra sen, redan NU!

Ta vara på dagen, och njut av stunden!
Jag har gjort det lite lättare för er att kommentera bloggen. Välj anonym om ni inte har Googlekonto med mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar