tisdag 29 maj 2012

Solaris 4 USB

De som följer bloggen har ju säkert läst om den Brunton Solaris 12 som jag lämnade tillbaks på Naturkompaniet. Mycket bra sak (i USA).
Jag köpte i stället en Solaris 4 USB från Brunton. Enligt reklamen skall det gå och ladda det mesta som behöver laddas.


Skall då ladda min Iphone. Då händer följande, telefonen lämnar ett meddelande:
                                  " Laddning med det här tillbehöret stöds inte".
Kontaktar butiken, får svar att det skall gå, men (ett stort men) Iphone vill ha en jämn laddning! Solen måste lysa exakt lika dant hela tiden. Jag försökte tala om för solen, men den lyssnade inte. Jag fick förslaget att köpa tillbehöret Resync eller en billigare variant. I korthet är det ett uppladdningsbart batteri. Med solcellerna kan jag ladda batteriet. På detta vis kan jag ladda på natten. Men om man tillverkar en solcellsladdare och i reklamen säger att den kan så mycket, bör ju man även hålla det man lovar.
Så det blir väl att kasta ut 1500:- till en Resync så att vi kan ladda batterierna på natten.

Nu skall jag ladda mina egna batterier, undrar om jag kan göra som på bilden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar