torsdag 31 maj 2012

Service

De flesta vill ju ha så bra service det bara går i olika butiker, när de reser och så vidare. Det finns ju olika former av service, inte bara den direkta från exempelvis en säljare. Service är ju även sådana saker som tillgänglighet, öppettider, sortiment med mera.

Varför tar jag då upp service? Jo därför att det kan skilja sig så mycket på ett och samma företag.
Vi åkte med Viking Line och Cinderella häromdagen.
Det var bokat bord på skärgårdskrogen. Mycket bra service, och mycket duktig var hon som jobbade med att dela ostron till mig. (många fick hon öppna). Blev förvånad när de hade skaldjursbuffé den här tiden på året. Men de som känner mig vet ju att det är något jag älskar! Så därför beställde jag naturligtvis in detta. Mycket trevlig kväll! Så passa på att åka medan de har detta. Ytterst prisvärt med 630:-/pers.



Morgonen efter var det dax för frukost. Sitter och iaktar en servitris under en lång stund. Hon kunde nog inte vara surare! Inte en glad min där inte. Har tidigare tagit upp hur viktig personalen är, hennes sätt smittar säkert av sig på övriga som jobbade den morgonen, och kanske även på de gäster som befann sig nära henne. Som tur var fanns det flera yngre kollegor till "Surpuppan" som log och var glada.


Eftersom jag anser att Viking Line är ett mycket bra och trevligt rederi att åka med, bör det alltid ses till att personalen är proffs även på service. Nu börjar en period av många resande, dessa måste man ju ta hand om så att de återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar