torsdag 17 maj 2012

XXL

Måste skriva lite om sport och vildmarksvaruhuset XXL. Jag tänkte att det inte var någon butik att besöka, när man skall ha "riktiga" produkter till vår vandring. Men så en kväll läste jag ju om Helsport tält som såldes för dyra pengar på Fliesberg i Bro.



Dagen efter fick jag ju reda på att de även salufördes på XXL. Satte mig i bilen och åkte till Bromma där de har en butik. Otroligt stor och med en mängd artiklar.
Hade inga större förhoppningar om service. Döm om min förvåning när jag då mötte Robert som visade att han var rätt man på rätt plats. Han ringde till och med upp en ledig säljare som är tältnörd, gav över telefonen till mig. Tältnörden kunde allt om tält, på så vis tror jag mig ha tagit rätt beslut om inköpet.


Robert berättade att det finns mycket kunnig personal i butiken. Allt ifrån tältnörden till vapen. Robert själv är expert inom fiske och jakt. Som ni förstår brinner jag för Service till kunder. Under många år gick det åt fel håll, men jag märker att det finns hopp om framtiden. Dels kräver kunder bättre service idag, sedan är det ju mycket roligare att få den underbara feedback från kunder som älskar det en bra säljare ger. Det behöver inte vara mycket, det räcker oftast med att hälsa på kunden så den känner sig sedd, (kan vara bra även för att förhindra snatteri)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar