fredag 5 april 2013

Dag 19

Vi tog sovmorgon till 7 idag. Sedan åt vi frukost i den fina matsalen, som dock är relativ ny. Allt skall ju se mycket gammalt ut, tur att det inte är som Brahe hus i alla fall! Vi kom iväg vid 10-tiden och skulle vandra 2,4 mil mot Jönköping och Bruntorps gård. Meningen var att vi skulle tälta idag, men så hittade jag denna nyhet på Booking.com. Mycket bra ställe och stilfullt inrett. Ägaren ringde under dagen och frågade om vi önskade lite kvällsmat, och frukostmat. Bra service, många pluspoäng! Och när vi träffade mor och dotter, märkte jag direkt att de är underbara!
Tog mina vanliga vandringskor idag, trots att vi skulle gå så långt. Kanske inte så bra i längden, men det funkade idag i alla fall. Tarja ville fika innan vi kom fram, och valde ett ställe med kor (om ni förstår vad jag menar) doften var inte så härlig!
Och idag gratulerar vi Irene på hennes namnsdag!!













2 kommentarer:

  1. Tänk nu på att ni passerar bibelbältet så tag det varligt, ha nu trevlig helg. Arne och Railie hälsar Pelle och jag var där med toa papper så att Arne nu klarar sig till nästa födelsedag ( hoppas vi )
    Nypan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nypan!
      Jo, jag hörde allt om festandet hos Arne! Allt flytande tog väl slut? Vi skall vara försiktiga här i Jönköpingstrakten, inatt sov vi på Bruntorps gård, Bränneriet. En stor stuga med sex bäddar. Kan verkligen rekommendera stället! Idag går vi (bara)1 mil.

      Radera