söndag 14 april 2013

Dag 28

Idag skulle den korta promenaden till Ljungby göras. Frukost serverades först 10, så vi kom iväg lite sent! Vi passerade återigen gravplatser från vikingatiden och kanske andra tider också, vad vet jag? Tarja vet däremot det mesta, och kunde tala om att en fågel som heter Birthe fyller år. Därför gratulerar vi henne så mycket!
Väl framme i Ljungby träffade vi på Eilert Persson som skall vandra med oss i morgon. Han är barnfödd i Ljungbytrakten och visade oss runt med bil, bland annat hälsade vi på hans bror Benkt där vi fick en god öl och w-y. Vi hade bestämt att vi skulle äta middag tillsammans på restaurang Charlie där vi var vid 17.30. En tjej kommer fram med ett foto och undrar om jag känner till personen på bilden. Först tänker jag på om det är något religöst, men sedan ser jag att det är jag själv på bilden för en 20-30 år sedan. Och så ser jag Jensan (Jens Kristian) och förstår att det är Tina som står framför mig. Vilken överaskning, jättekul! Har ju träffat många nya bekantskaper längs vägen, att träffa dessa turturduvor ( som varit i Danmark och köpt Gammeldansk) nja, wiskey var det ju.
Vi förtärde en underbar middag som vi sent skall glömma. Och vilken fin bil de hade, undrar om det är en sådan vi skall ha, eller en Ferrari? Alonso vann föresten Kinas GP idag, grattis!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar