tisdag 9 april 2013

Dag 23

Tarja drömde mardrömmar inatt! Kan det bero på att det är våningsängar sa hon under morgonen. Förra gången drömde hon nämligen också hemska mardrömmar! Då vaknade jag och undrade om hon drömde om apor, men hon sa hjälp på finska! Nog pratat om drömmar, vi lämnade Hyltena efter att Tarja städat stugan där vi hade sovit. Sängkläder brukar man kunna hyra på de ställen vi varit, men här köpte man visst dom! Då sa Tarja att då tar vi med dom. Gissa vem som bär skräpet, nja de var väl ganska fina, men ändå.
Det märktes att vi kommit till Småland när vi gått en stund, bara skog!
Rondeller brukar utsmyckas för miljoner, men vi passerade en rondell med en kabeltrumma i mitten, billigare än den som inte fungerar i Landskrona i alla fall, men snyggare, kanske inte men billig! Och inte en viloplats så långt ögat nådde. Men så kom vi till Byarum och dess kyrka (Eugenia Desideria) där vi tänkte ta en fikapaus. Vi träffade Svante och Hanna dom krattade så fint, och de öppnade kyrkan så att vi kunde titta in. Sedan fikade vi en stund och vandrade vidare mot Vaggeryd.
Väl framme i Vaggeryd hittade vi enkelt fram till Masmästargatan 23 hos Gregory, Sandra, Jonathan och Melvin Gosse som driver ett underbart B & B! Återigen måste vi tacka för deras perfekta service! Jag hoppas att de går bra för dom, perfekt boende, inte bara för en natt utan om du vill bo en vecka nu i sommar! Gregory är Köksmästare och lagar underbar mat. Beställ vad du vill ha så kan han nog ordna det. I kväll äter vi Pannbiff med lök, kokt potatis med tillbehör ( och en god öl!)
Sedan sover vi nog gott! I morgon vandrar vi mot Skillingaryd, hoppas vädret är lika bra som idag!

















4 kommentarer:

  1. Vad roligt att se bilder av er båda, för att inte tala om maten läckert.
    Jag följer dagligen och ser fram mot bilderna från er vandring genom de olika landskapen.
    Det är så roligt att läsa de människorna som ni träffar ut med vägen.
    Syn att jag inte är så frisk i annat fall hade jag överraskat er ut med vägen.
    Jag hade haft planer på att ta en sväng ner över för att träffa goda vänner i Malmö och Karlskrona det får bli vid ett senare tillfälle.
    Jag önskar er av hela mitt hjärta en trevlig vandring mot varmare nejder.
    Michael
    GMY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Michael!
      Stort tack för din hälsning! Hoppas att du skall krya på dig. Vi går mot Helsingborg och tar Sundsbussarna över till Helsingör den 25 april.
      Vi har haft bra väder för det mesta, om några dagar skall det visst bli dåligt, med regn och drivis!

      Radera
  2. Hej från torget i Skillingaryd! Åh, vad jag skrattar - Cathrine, heter jag. Cathrine Palmcrantz, och jag är jätteglad för att få ha gjort er bekantskap. Jag skall hänga vid er blogg... Jättetack igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cathrine!
      Ja, vilka trevliga möten man kan ha! Och i Skillingaryd av all ställen. Ha det så jättebra tills vi syns igen på återvägen..
      Hälsningar
      Birger & Tarja

      Radera