lördag 20 april 2013

Dag 34

Sov gott! Härlig kudde, det kan ju vara så olika hur hotell har det med kuddar. Men här var det bra. Vi intog frukost, och jag konstaterade att det saknades kyla för pålägget. Nu var vi där ganska tidigt, men kokt skinka i värmen under 2 timmar blir inte bra!
Men hotellchefen Jensen var mycket bra, och gav oss gårdagens middag plus nya för Sverige energibars så vi skall kunna vandra till Mölletofta.
Vi fick rådet att gå längs den nerlagda järnvägen, det var idag gångväg och väldigt vackert. Solen sken och Tarja fick ta av sig långkalsongerna. Jag behåller mina på! Blir det för varmt tar jag av mig byxorna och går i kallingarna. Vi såg vitsippor överallt! Men vi såg också mycket skräp längs vägarna, inga sopstationer?
Vi såg ett nästan nerbrunnet hus, tråkigt när det händer. Jag konstaterar att motorcyklisterna har hittat ut, och att EPA-traktor fortfarande är populärt i Skåne.
Efter 2,3 mil kom vi fram till Rasta i Mölletofta och Tarja som var pigg fortfarande började gå med maskin i gymmet! Själv tar jag en öl och en dusch.
Vi var ju lite hungriga, och tog buffé med diverse saker. Skräp, inte prisvärt! Det kanske jag skulle fattat. Får se hur frukosten är!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar